- Ailede Çocuk Eğitimi, I. Aile Şûrası Bildirileri, T.C. Başbakanlık Aile Araştırmaları Kurumu Yay., Ankara, 1990
- Almanya’daki Türk Çocuklarına Verilmesi Gerekli Türk Kültürü Dersinin Önemi, Ankara Aydınlar Ocağı Bülteni, Ocak-Haziran 1988, S.1-2, s. 6-20.
- Der Türkischen Arbeitsnehmerkinder in Deutschland und Ihr Kulturunterricht, Kulturkontakt Kulturkonflikt zur Erfahrung des Fremdes, Institut für Kulturantropologie und Europaische Etnologie Universitaet Frankfurt am Main 1987, No:28, s.311-318.
- Bir Tebliğ ve Düşündürdükleri Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, Gazi Üni. Türk Kültürü ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Merkezi, S.26, Yaz 2003, s.165-198.
- Bu Devlet Müdahalesini Gerektiren Bir Konudur, Milli Eğitim Dergisi, Ocak-Şubat-Mart 1996, S.129, s.24-30.
- Edebiyat Eğitiminde Amaçlar ve Bu Amaçlara Yönelik Yöntem, Teknik ve Örnek Uygulamalar, Milli Eğitim Dergisi,’Edebiyat Eğitimi-Öğretimi Özel Sayısı’, Kış: 2006, Yıl: 34, Sayı: 169, Ankara 2006, s. 85-105.
- Erzichung und Bildung der Türkischen Migrantenkinder unter besonderer Berücksichtigung des muttersprachlichen Unterrichts, Probleme der Reintergration Türkischen Migrantenkinder, Justus Liebig Universitaet Giessen 1987, s. 45-53.
- İlköğretim Beşinci Sınıf Ders Kitaplarının Kelime Hazinesi Bakımından Niceliği ve Ortak Kelime Hazinesi Kazandırma Bakımından Yeterlilikleri,(Ö. Karadağ ve M. Kurudayıoğlu ile beraber),XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 28-30 Eylül 2005, Denizli 2005, Kongre Kitabı, Cilt 2, s. 331-334.
- İmla Ciddi Bir Meseledir, Milli Egitim Dergisi Sayı: 104, Aralık 1990, s.41-45.
- Orta Avrupa’ya Göçen Türk İş gücü ve Türk Çocuklarının Eğitim Meselesi, Türkoloji Çalışmaları ve Federal Almanya’daki Türk Çocuklarının Eğitim-Kültür Problemleri Sempozyumu, 20-21 Eylül 1985, Hacettepe, s.95-105.
- Türk Cumhuriyetleri ve Türk Topluluklarında Okutulması Düşünülen “Ortak Türk Edebiyatı Programları”, II. Uluslararası Türk Dünyası Kurultayı Kongresi (8-10 Aralık 1994), Ankara 1995, s.207-224.
- Türk Dili ve Akademi Davamız, Konevi Dergisi, Nisan l983, S.7, s.11-14.
- Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Programları, Gazi Üni. Öğretmen Yetiştiren Yüksek Öğretim Kurumlarının Dünü-Bugünü-Geleceği Sempozyumu, 8-11 Haziran 1987, Ankara s.435-448.
- Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Programları, Millî Eğitim, S. 77-79, 1988, s. 12- 21.
- Türk Halk Şairlerimizde Türk Dili Şuuru, Türk Dili Sempozyumu, Karaman 1987; Milli Kültür, s.239-252.
- Türkçe Bilim Dilidir, Türk Eğitim Sen., S.2, Kasım 2003, s.9-10.
- Türkçenin Eğitimi – Öğretimi Bölümlerinde Kurulması Gerekli Görülen Anabilim Dalları Hakkında Yeni Projelerimiz, Türkiyat Araştırmaları Dergisi, Prof. Dr. A.B. Ercilasun Armağanı, Selçuk Üni. Türkiyat Araştırmaları Enst., Konya 2003, S.13, s.63-86. (23-26 Ekim 2002’de Yakın Doğu Üniversitesi XI. Eğitim Bilimleri Kongresi’nde Bildiri Olarak sunulmuştur.)
- Türkçe'nin Eğitimi ve Öğretiminde Metodoloji, Milliyetçiler IV. İlmî Büyük Kurultayı ( Ayrıca 24-26 Haziran 1987 İstanbul), Bildirileri, İstanbul 1987, s. 143-148; Belgelerle Türk Tarihi Dergisi, S. 47, s.1-9.
- Vidin Türklerinin Türk Halk Edebiyatı Mahsulleri Üzerine Bir Araştırma, Türk Halk Edebiyatı Bilgi Şöleni (26 -28 Ekim 1995 Konya), TBMM Kültür Sanat ve Yayın Kurulu Yay. No: 78, Ankara, 1995, s.123-133.
- Vidin Türk Ağızları Üzerine Yapılan Çalışmalar Hakkında, X. Uluslararası Türk Dili Kongresi (26 Eylül-3 Ekim 1988), Ankara 1996, s.399-406.
- Yurtdışından Dönen Türk Çocuklarının Uyum Problemleri, Almanya'dan Yurda Dönen Türk Çocuklarının Uyum Problemleri Sempozyumu Bildirileri, Hacettepe Üniversitesi, Ankara 1989.
- Yurtdışından Dönen Türk Çocuklarının Konuşma ve Yazı Dilinde Karşılaştıkları Zorluklar, Almanya'dan Yurda Dönen Türk Çocuklarının Uyum Problemleri Sempozyumu, Hacettepe Üniversitesi, Ankara 1989.
- Yüksek Öğretime Geçişte Bugünkü Sınav Sisteminin Değişmesi Gerekliliği Üzerine, Milli Eğitim Dergisi, S.128, 1995, s.13-15.
- Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenlerinin Yetiştirilmesinde Takip Edilecek Metodoloji, Gazi Ün. Öğretmen Yetiştiren Kurumların Dünü-Bugünü Sempozyumu, 8-11 Haziran 1987, s.435-448.
- Türkçe Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Dört Yıllık Lisans Proğramı, G.Ü.Gazi Eğitim, Eğitim Fakültelerinde Yeniden Yapılandırmanın Sonuçları ve Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, 22-24 Eylül 2005, Ankara 2005, s.305-310.
- Eğitim Sistemimizin Meseleleri ve Çözüm Yolları, Sadık Kemal Tural Armağanı, Ankara, 2002, s.47-59.
- Eğitim Fakültelerinde Türkçe Öğretmenliği Bölümünün Kuruluşu Ve Hedefleri I, Türklük Bilimi Araştırmaları, Türkçenin Öğretimi Özel Sayısı, S.13, Bahar 2003, s.7-17.
- Eğitimde Türkçe’nin Öğretilmesi, Belgelerle Türk Tarihi Dergisi, S. 47, 1989, s. 42-45.
- Halk Şairlerimizde Türk Dili Şuuru, Türk Dili, C.55, S.435, 1988, s.130-138.
- Öğretmen Yetiştiren Kurumlarda Türkçe Öğretmeninin Yetiştirilmesi Üzerine Bir İnceleme, Gazi Üni. Eğitim Bilimleri Enstitüsü XII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 15-18 Ekim 2003, Belek-Antalya. Bildiriler, Ankara 2004, C.4, s.2731-2752.
- Tarihi Süreç İçinde Türklerin Vidin’e Yerleşmeleri, II. Uluslararası Balkan Türkolojisi Sempozyumu, 3-6 Eylül 2002, Mostar, Bosna-Hersek
- Türk Cumhuriyetleri’nde Eğitim-Öğretim Kültür Faaliyetleri Hakkında, MEB Öğretmen Dergisi, S.10, s.7-10.
- Türk Cumhuriyetlerinde Eğitim ve Öğretim Birliği, Türkiye ile Türk Cumhuriyetleri Arasında Yapılan Anlaşmalar, İlişkiler ve Faaliyetler, T.C. MEB TTK Başk. Türk Cumhuriyetleri ve Türk Toplulukları Dairesi Yayını I/2, İkinci Kitap, Ankara, 1993, s.74-95.
- Türk Cumhuriyetleri ve Türk Topluluklarında Okutulması Düşünülen “Ortak Türk Edebiyatı Programları”, II. Uluslararası Türk Dünyası Kurultayı Kongresi (8-10 Aralık 1994), Ankara 1995, s.207-224.
- . . .

© 2009 |
|