GRA 402 MULTİ MEDYA TEKNOLOJİLERİ II
Öğretim Görevlisi Murat Devrim ATILGAN
GRA402 Multi Medya Teknolojileri
II - 2011-2012 Bahar Dönemi Proje Teslim Tarihleri
Proje1: (ATM: Automatic
Teller Machine) Otomatik Vezne
Grafik Kullanıcı Arayüz Tasarımı |
08
Mart 2012 |
Proje2: Etkileşimli Bilgi Noktası Grafik Arayüz Tasarımı |
29
Mart 2012 |
Proje3: Eğitim Amaçlı Etkileşimli Oyun Grafik Arayüz Tasarımı |
26
Nisan 2012 |
Proje4: (Emoticon: Emotion Icon) Emoticon ve Sohbet
(Chat) Programı Grafik Kullanıcı Arayüz Tasarımı |
17
Mayıs 2012 |
2010-2011 Bahar
Dönemi Ders Programı
ŞUBAT |
MART |
NİSAN |
MAYIS |
|
01.03.2012 Proje1 Devam |
05.04.2012 Proje3 Devam |
03.05.2012 Proje4 Devam |
|
08.03.2012 Proje1 Teslimi Proje2 Projenin araştırma çalışmasına başlanması |
12.04.2012 Proje3 Devam |
10.05.2012 Proje4 Devam |
16.02.2012 Derse giriş ve ders hakkında genel bilgi Proje1 Proje araştırma çalışmasına başlanması |
15.03.2012 Proje2 Devam |
19.04.2012 Proje3 Devam |
17.05.2012 Proje4 Teslimi |
23.02.2012 Proje1 Devam |
22.03.2012 Proje2 Devam |
26.04.2012 Proje3 Teslimi Proje4 Projenin araştırma çalışmasına başlanması |
|
|
29.03.2012 Proje2 Teslimi Proje3 Projenin araştırma çalışmasına başlanması |
|
|
Projeler İçin Uyulması Gereken Genel Kurallar:
Proje1: (ATM: Automatic Teller Machine)
OTOMATİK VEZNE GRAFİK KULLANICI ARAYÜZ TASARIMI
Herhangi bir banka için (bu sizin oluşturduğunuz gerçekte olmayan bir banka
da olabilir) OTOMATİK VEZNE GRAFİK KULLANICI ARAYÜZ TASARIMI geliştiriniz.
Otomotik vezne makinaları, ya da kısaca ATM (İng.Automated Teller Machine), günümüzde ticari bankalar tarafından kullanılmakta olan bir dağıtım kanalı olup, önceleri sadece para ödeme ve ekstre basma gibi basit hizmetler sunabilirken, günümüzde, para yatırma, EFT, fatura ödeme ve yatırım enstrümanları kullanımı gibi birçok konuda müşterilere hizmet vermektedir. ATM cihazlarının geçmişine bakıldığında, tam anlamı ile ilk ATM sayılabilecek cihaz 27 Haziran 1967 tarihinde De La Rue firmasınca Barclays Bankası için üretilerek, Londra'nın Enfield Kasabasında hizmete sunulmuştur. Çoğunlukla üzerinde manyetik bir banda sahip plastik kartlar ile işlem yapılabilen ATM'lerde, işlemlere başlanmadan önce kullanıcı'dan karta ait şifre (PIN) talep edilerek güvenli giriş temin edilmektedir. Bunun yanısıra yıllar geçtikçe, ATM cihazlarına kartsız işlem menüleri de dahil edilerek işlem çeşitliliği arttırılmıştır. |
Proje2: Etkileşimli Bilgi Noktası Grafik Arayüz
Tasarımı
Ankara Esenboğa havaalanı için bir kiosk (köşk)
üzerinde çalıştırılacak, etkileşimli bilgi noktası, GRAFİK KULLANICI ARAYÜZ
TASARIMI geliştiriniz.
Araştırma için anahtar kelimeler: kiosk, köşk,
POI (point of information),
etkileşimli bilgi noktası,
Proje3: Eğitim Amaçlı Etkileşimli Oyun Grafik Arayüz
Tasarımı
İlk öğretim öğrencileri için fen ve teknoloji dersine yönelik eğitim
amaçlı etkileşimli oyun grafik arayüz tasarımı
geliştiriniz.
Oyunda amaç fen ve teknoloji dersi kapsamında öğretilmesi hedeflenen konu
ya da kavramlardan birini ele alarak, öğrenciye eğlenceli bir yolla öğretmeye
çalışmaktır.
İşlenecek konu bir fen bilgisi laboratuvar
çalışması, deney ya da bir kavram olabilir. Proje geliştirilirken seçilen yaş
grubu kullanıcı özellikleri göz önüne alınmalıdır.
Projenin değerlendirilmesinde estetik özelliklerin yanında kullanıcı
etkileşimi için geliştirilen çözümler ağırlıklı olarak değerlendirilecektir.
Projeler için tanımlanan genel kurallar bu proje için de geçerlidir. Proje
teslim tarihleri yukarıda belirtilmiştir.
Çalışmalar yapılırken GRA 401 Multimedya Teknolojileri
1 dersinde işlenen teorik konuların göz önüne alınması gereklidir.
Öğrenciden konu ile ilgili araştırma yapması beklenmektedir. İçerik ve
örnek çalışmalara ilişkin bazı web siteleri aşağıda verilmiştir.
Örnek Oyun ve İçerik:
http://www.egitim.gov.tr/index.php
http://www.egitim.gov.tr/ogrenmenesneleri.php?tur=FT
http://www.ttcocuk.com/oyna.aspx
Proje4: (Emoticon: Emotion Icon)
EMOTICON VE SOHBET (CHAT) PROGRAMI GRAFİK KULLANICI ARAYÜZ TASARIMI
Bir sohbet programı grafik arayüzü ve burada
kullanılmak üzere en az 12 farklı “Emotion Icons” tasarımı yapınız.
Emotion
Icons
An emoticon
(pronounced i-moh-ti-kon) is a textual portrayal of a
writer's mood or facial expression. They are often used to alert a responder to
the tenor or temper of a statement, and can change and improve interpretation
of plain text. The word is a portmanteau
of the English words emotion (or emote) and
icon. In web forums, instant
messengers and online games, text emoticons are often automatically
replaced with small corresponding images, which came to be called emoticons
as well. Examples of widely known emoticons are the smiley face
:) and the frowny
face :(
Early
emoticons go back to the 1800s and commonly arose when casual/humorous writing
was common. The emoticons on the Internet can largely be traced back to a proposal by Scott Fahlman in a message of 19 September 1982.
http://en.wikipedia.org/wiki/Emoticons
Icon |
Meaning |
Icon |
Meaning |
Icon |
Meaning |
|||||||||||
|
Smiling,
happy |
|
frowning,
Sad |
|
Wink |
|||||||||||
|
Large
grin or laugh |
|
Tongue
out, or after a joke |
|
Love |
|||||||||||
|
Shocked
or surprised |
|
Bored,
annoyed or awkward; concerned. |
|
Confused,
embarrassed or uneasy |
http://www.avinashtech.com/software/yahoo-messenger-hidden-emoticons/
Available Yahoo! Messenger Emoticons (1) |
||
Emoticon |
Key
Combination |
Description |
|
:o3 |
puppy dog eyes |
|
:-?? |
I don’t know |
|
%-( |
not listening |
|
:@) |
pig |
|
3:-O |
cow |
|
:(|) |
monkey |
|
~:> |
chicken |
|
@};- |
rose |
|
%%- |
good luck |
|
**== |
flag |
|
(~~) |
pumpkin |
|
~O) |
coffee |
|
*-:) |
idea |
|
8-X |
skull |
|
=:) |
bug |
|
>-) |
alien |
|
:-L |
frustrated |
|
[-O< |
praying |
|
$-) |
money eyes |
|
:-" |
whistling |
|
b-( |
feeling beat up |
|
:)>- |
peace sign |
|
[-X |
shame on you |
|
\:D/ |
dancing |
|
>:/ |
bring it on |
|
;)) |
hee hee |
|
:-@ |
chatterbox |
|
^:)^ |
not worthy |
|
:-j |
oh go on |
|
(*) |
star |
|
o-> |
hiro |
|
o=> |
billy |
|
o-+ |
april |
|
(%) |
yin yang |
|
:bz |
bee |
|
[..] |
transformer* |
|
|